четвер, 4 лютого 2016 р.

Із досвіду роботи



«Внутрішній світ людини, її душа – це дзеркало, яке відображає все»,- стверджував М.Бахтін. Великого значення вчений надавав аналізу асоціацій у творі. Особливо цікавими він вважав кольорові асоціації, бо колір не тільки передає гаму відтінків, а й гаму почуттів, сподівань, надій.
Асоціація – поняття, що виникає при згадуванні іншого, суб’єктивний образ об’єктивного зв’язку між предметами і явищами. Розрізняють асоціації за схожістю, контрастом, суміжністю у просторі, часі. Асоціативний аналіз творів сприяє не тільки осягненню художніх творів, а й формуванню творчого читача, здатного сприймати літературний процес як цілісний, різнобарвний, складний.

«Анна Кареніна» надзвичайно цікавий складний і субєктивний твір, бо авторські думки даються через опис враження, яке герой справляє на читача. Цей роман – справжній лабіринт образів, асоціацій, символів, ключових слів і мотивів. Саме тому абсолютно доречними в роботі над ним буде складання асоціативних ланцюжків, кущів, написання асоціативних етюдів.

Одна голова добре, а кілька…
Нові ритми сучасного динамічного світу потребують активних, творчих, здібних особистостей, орієнтованих на самостійну пізнавальну діяльність, уміння ставити і вирішувати нові проблеми, працювати в колективі, самостійно організовувати роботу і презентувати продукт своєї діяльності. Саме тому сучасні освітні технології спрямовані на активізацію навчально-пізнавальної діяльності учнів, розвиток їх критичного мислення та позитивної мотивації до навчання. Як тут не згадати слова Плутарха про те, що «дитина – не посудина, яку треба наповнити, а смолоскип, який треба запалити».
У процесі дослідження різних форм і методів викладання доведено, що засвоєння матеріалу лекції складає 15 – 20 %, під час дискусії учнями засвоюється 70% інформації, а в процесі гри цей показник підвищується до 90%, бо як відомо, учні запам’ятовують 15 – 20% з того, що чують, 80% з того, що висловлюють самі і 90% з того, що самі роблять.
Тому головне завдання сучасного вчителя – організувати  активну участь учнів у процесі навчання. Таке навчання грунтується на ідеї співробітництва, взаємонавчання через бесіду, діалог, гру. Однією з форм учнівського співробітництва є робота учнів у малих групах. 

Немає коментарів:

Дописати коментар