«Внутрішній
світ людини, її душа – це дзеркало, яке відображає все»,- стверджував М.Бахтін.
Великого значення вчений надавав аналізу асоціацій у творі. Особливо цікавими
він вважав кольорові асоціації, бо колір не тільки передає гаму відтінків, а й
гаму почуттів, сподівань, надій.
Асоціація – поняття, що виникає при згадуванні іншого, суб’єктивний
образ об’єктивного зв’язку між предметами і явищами. Розрізняють асоціації за
схожістю, контрастом, суміжністю у просторі, часі. Асоціативний аналіз творів
сприяє не тільки осягненню художніх творів, а й формуванню творчого читача,
здатного сприймати літературний процес як цілісний, різнобарвний, складний.
«Анна Кареніна» надзвичайно цікавий складний і суб’єктивний твір, бо авторські думки
даються через опис враження, яке герой справляє на читача. Цей роман –
справжній лабіринт образів, асоціацій, символів, ключових слів і мотивів. Саме
тому абсолютно доречними в роботі над ним буде складання асоціативних
ланцюжків, кущів, написання асоціативних етюдів.
Одна голова добре, а кілька…
Нові ритми сучасного динамічного світу потребують
активних, творчих, здібних особистостей, орієнтованих на самостійну пізнавальну
діяльність, уміння ставити і вирішувати нові проблеми, працювати в колективі,
самостійно організовувати роботу і презентувати продукт своєї діяльності. Саме
тому сучасні освітні технології спрямовані на активізацію
навчально-пізнавальної діяльності учнів, розвиток їх критичного мислення та
позитивної мотивації до навчання. Як тут не згадати слова Плутарха про те, що «дитина – не посудина, яку треба наповнити, а смолоскип, який
треба запалити».
У процесі дослідження різних форм і методів
викладання доведено, що засвоєння матеріалу лекції складає 15 – 20 %, під час
дискусії учнями засвоюється 70% інформації, а в процесі гри цей показник
підвищується до 90%, бо як відомо, учні запам’ятовують 15 – 20% з того, що
чують, 80% з того, що висловлюють самі і 90% з того, що самі роблять.
Тому головне завдання сучасного вчителя – організувати активну участь учнів у процесі навчання. Таке навчання грунтується на ідеї
співробітництва, взаємонавчання через бесіду, діалог, гру. Однією з форм
учнівського співробітництва є робота учнів у малих групах.
Немає коментарів:
Дописати коментар